Практична робота 
І. Самооцінка характеру
Мета: формувати вміння здійснювати самооцінку характеру й адекватно оцінювати позитивні та негативні риси свого характеру.
Порядок виконання роботи
1. Уважно прочитайте слова, що характеризують окремі якості особистості (риси характеру).
Доброта, жадібність, заздрість, щедрість, злість, милосердя, пихатість, порядність, егоїзм, оптимізм, жорстокість, акуратність, байдужість, ввічливість, безвідповідальність, витримка, боягузтво, уміння прощати, брехливість, уміння слухати, грубість, життєрадісність, лицемірство, мудрість, лінь, почуття гумору, нахабство, творчість, працьовитість, неохайність, гостинність, нерішучість, кмітливість, неорганізованість, сміливість.
2. Із рис характеру, які ви прочитали, оберіть 15, що відповідають вашому ідеалу людини. Запишіть їх у зошиті.
3. Із рис характеру, які ви прочитали, оберіть 15, яких не має бути у вашого ідеалу людини. Запишіть їх у зошиті.
4. Із рис характеру, які ви прочитали, оберіть 15, що, на вашу думку, вам властиві. При цьому вибір треба робити за системою «так — ні»: є ця риса у вас чи ні, незалежно від ступеня її вияву. Запишіть їх у зошиті.
5. Обробка результатів.
Число позитивних рис, які, на вашу думку, вам притаманні, поділіть на число позитивних рис вашого ідеалу. Якщо результат близький до одиниці, то ви, швидше за все, себе переоцінюєте, а результат, близький до нуля, свідчить про недооцінку й підвищену самокритичність. Результат, близький до 0,5, свідчить про адекватну самооцінку.
Число негативних рис, які, на вашу думку, вам притаманні, поділіть на число негативних рис, яких не має бути у вашого ідеалу людини. Результат, близький до нуля, свідчить про вашу завищену самооцінку, результат, близький до одиниці,— про занижену самооцінку, результат, близький до 0,5, свідчить про адекватну самооцінку.
6. Зробіть висновки.
II. Проект самовиховання
Мета: навчитися складати план самовиховання й здійснювати його.
Обладнання й матеріали: щоденник, у якому записаний поетапний план самовиховання й результати його здійснення.
Порядок виконання роботи
1. Оберіть девіз свого проекту самовиховання. Наприклад: «Самовиховання потребує дуже важливого, могутнього стимулу — почуття власної гідності, поваги до себе, бажання стати сьогодні кращим, ніж був учора» (В. О. Сухомлинсъкий).
2. Дайте відповіді на запитання:
— Що спонукає мене займатися самовихованням?
— Яких головних цілей я прагну досягти за допомогою самовиховання?
— Які прийоми самовиховання я знаю й можу використовувати в роботі над собою?
— Які труднощі я відчуваю під час самовиховання і як я їх долаю?
— Чи потребую я допомоги в процесі самовиховання?
3. Визначте:
— якого ідеалу ви будете прагнути;
— які риси маєте сформувати для його досягнення;
— яких недоліків маєте позбутися для його досягнення.
4. Сформулюйте мету й розробіть проект діяльності щодо самовиховання. Визначте: що, коли і як належить зробити, щоб удосконалювати одні якості й позбутися інших, досягти намічених цілей.
5. Визначте, як ви будете здійснювати саморегуляцію цієї діяльності, самоконтроль, самоаналіз, самооцінку, корекцію цілей та завдань, пошук оптимальних засобів і способів самовиховання.
6. Почніть систематично працювати над проектом.
Перевірте свої знання за Розділом 3 «Психічна й духовна складові здоров’я», виконавши тестові завдання на сайті.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога